Komfortowe kompakty, czyli ciągniki Landini serii 4

30 Lipiec 18 Ciągniki

Jeśli ktoś szuka wszechstronnego, kompaktowego ciągnika to warto będzie zwrócić uwagę na nową serię marki 4 Landini. Przeglądając ofertę konkurencji w podobnym zakresie mocny można zauważyć, że te maszyny nie są tanie. Jednak mają one kilka mocnych stron, które mogą decydować, że będą one dobrym wyborem.

Nową serię tworzy w sumie 7 modeli z mocą znamionową od 61 do 101 KM. Wśród maszyn szczególna uwagę zawraca model z wolnossącym silnikiem Perkinsa. Sprawdzona jednostka, komfortowa kabina i długa lista różnych możliwości konfiguracyjnych sprawiają, że to dobra opcja wśród kompaktowych ciągników.

"RODZYNEK" Z WOLNOSSĄCYM PERKINSEM

Landini serii 4 po raz pierwszy pojawił się 5 lat temu w czasie targów w Hanowerze. W Polsce maszyny nowe pojawiły się rok temu. Seria ta zajęła miejsce Alpine oraz Technofarm i dostajemy zupełnie nowy wygląd kabiny, silniki. W sumie jest aż 7 nowych modeli 6 posiada silniki Deutaz a jeden właśnie otrzymuje silnik Perkinsa i na tle tych 6 pozostałych modeli można powiedzieć, że to rodzynek, który otrzymuje charakterystyczny wolnossący silnik. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że przy silnikach nie ma filtra cząstek stałych DPF.

Wnętrze kabiny ciągnika

KABINA Z WYŻSZEJ PÓŁKI

Kabina jaka pojawia się w ciągnikach Landini z serii 4 to element, o którym można mówić w samych superlatywach. Już patrząc z boku na bryłę odnosi się wrażenie, że oferuje kierowcy znacznie więcej miejsca. Wrażenie to pogłębia się razem z otwarciem szerokich drzwi kabiny czterosłupkowej. Tego rodzaju konstrukcja oparta na czterech a nie na sześciu słupkach to wyjątkowe rozwiązanie jak na moc ciągnika.

W połączeniu z dużą powierzchnią szyb w trakcie pracy uzyskuje się bardzo dobrą widoczność w trakcie pracy. Otwierany i przeszklony szyberdach w przedniej części kabiny na pewno będzie ułatwiał istotnie pracę z ładowaczem czołowym, choć oczywiście w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie okno dachowe bezsłupkowo łączące się z przednią szybą. Za dopłatą nieco ponad 3 tysiące złotych można również mieć w kabinie klimatyzację.

W środku jest dużo miejsca i jest to wyróżnik tej maszyny nawet spośród ciągników z wyższych klas. Nie ma problemu z zajęciem wygodnego miejsca nawet w przypadku kierowców, którzy są znacznego wzrostu. Na komfort wsiadania oraz wysiadania wpływa także płaska podłoga. W miejscu ponad głową podbicie dachu umieszczone wysoko, a fotel będzie można odsunąć od kolumny kierownicy. Sama kolumna ma regulacje na dwóch płaszczyznach. Nieczęsto spotykanym rozwiązaniem jest to, że wraz z kierownica przestawia się także kokpit z deską rozdzielczą. Cała deska przygotowana jest w nowoczesny sposób i prezentuje się rzeczywiście doskonale.

Wykończenie kabiny jest twarde i z gładkiego tworzywa sztucznego, skomponowane w jasno i ciemnoszare barwy. Sprawia wrażenie wykonanego z materiału solidnego i łatwego w utrzymywaniu czystości. Nie brakuje półek na rzeczy podręczne. Można również umieścić za dopłatą lusterka teleskopowe, czy też siedzenie pasażera. Klient otrzymuje wiele elementów, które może również konfigurować pod kątem własnych indywidualnych oczekiwań.

30 Lipiec 18 Ciągniki